Om mig

Mit billede
Lejre, Denmark
Jeg hedder Kirsten. Bor i et gammelt stråtækt bondehus og har en dejlig sort kat der hedder Bandit. Jeg er levende interesseret i samfundet omkring mig. Elsker at rejse og gør det så tit som pengepung og arbejde tillader det.

onsdag den 5. juli 2017

Hvem er så grådig?

Der er godt gang i drivhuset lige nu. Vinen gror så den må klippes tilbage et par gange om ugen, ellers overtager den det hele. Druehøsten tegner godt, - der er masser af flotte grønne klaser over det hele. Tomaterne mangler sol og varme, men er også på vej. Har høstet de første skoleagurker. Dejligt med hjemmeavlede og usprøjtede agurker. Jeg har dog haft fat i sprøjten idag. Ikke med gift, men med hjemmelavet insektsæbe. Der er nemlig et eller andet grådigt kryb der har spist en ordentlig las af et blad på min agurk og lavet huller i andre blade. Det må straks stoppes, så nu har agurkerne fået en sprøjt insektsæbe. Hvis du vil lave det selv er opskriften her: 4 dl varmt vand, 1 tskf. brun sæbe og ½ dl sprit. Blandingen passer lige i en gammel sprayflaske fra f.eks. vinduespuds.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du kan lide min blog så skriv gerne en lille hilsen/kommentar