Om mig

Mit billede
Lejre, Denmark
Jeg hedder Kirsten. Bor i et gammelt stråtækt bondehus og har en dejlig sort kat der hedder Bandit. Jeg er levende interesseret i samfundet omkring mig. Elsker at rejse og gør det så tit som pengepung og arbejde tillader det.

lørdag den 22. juli 2017

Forventningens glæde

Sommeren i år har indtil nu været en ret blandet fornøjelse. Ikke mange hele dage i træk med solskin og tørvejr, men mindre kan vel også gøre det, bare man husker at nyde solstrejfene når de er der. I haven og drivhuset er der ihvertfald grøde. Æbletræet med Discovery æbler har masser af fine grønne æbler, som indenfor den næste måned eller halvanden får fine røde kinder og bliver spisemodne.

I drivhuset er der masser af grønne druer som snart bliver blå. Det går lidt trægt med tomaterne i år, men de bliver vel modne engang. det går noget bedre med agurkerne, her har jeg høstet en del. Udenfor blomstrer høstanemonerne. Per har lovet at klippe hækken og beskære den store lede tjørn i gærdet. God fornøjelse siger jeg bare, - den har torne der er 3-4 cm lange. Birketræet skal han også save den gren af som vimplen altid hænger fast i når vinden er i en bestemt retning, men det skal først gøres til efteråret eller vinter ellers forbløder træet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du kan lide min blog så skriv gerne en lille hilsen/kommentar