Om mig

Mit billede
Lejre, Denmark
Jeg hedder Kirsten. Bor i et gammelt stråtækt bondehus og har en dejlig sort kat der hedder Bandit. Jeg er levende interesseret i samfundet omkring mig. Elsker at rejse og gør det så tit som pengepung og arbejde tillader det.

fredag den 9. maj 2014

På togt for fulde sejl

I onsdags kørte vi mod København i øsende regnvejr. Ikke for at lege turister. Vi skulle til Store Vinkedag. Georg Stage skulle på togt og Lærke skulle med. Hele familien fra Bogø var der også, - hun skulle jo sendes af sted med maner.
Fra klokken 11.30 til 12.30 kunne vi komme ombord og se skibet. Lærke var en fin guide og viste rundt og fortalte selv om det var svært. De 63 elever med pårørende fyldte jo en del. Efter at vi havde forladt skibet blev der gjort klar til afsejling. Eleverne i deres orange regntøj blev linet op og fik instrukser. Skibet skulle stå ud for fulde sejl så alle elever skulle op i masterne og ud på bommene for at løsne sejlene.

Imponerende syn med at se dem klatre i masterne og på bommene som orangefarvede fugle. Det kræver vist både mod og øvelse. Først når de var oppe ved bommen kom sikkerhedslinen i brug. Lærke klarede det flot, - fik endda en ekstraopgave med at hjælpe en hvis støvle sad fast på vej op.

Alt gik som det skulle og så foldede sejlene sig ud og eleverne kom ned på dækket igen. Nu var regnen heldigvis holdt op og solen tittede frem. Der blev krammet, ønsket god tur og der blev vinket.

Og så lagde skibet fra kaj. Afgang for sejl, - fantastisk syn. Stille og roligt fyldte vinden sejlene og Lærke og Georg Stage var på vej ud i verden.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du kan lide min blog så skriv gerne en lille hilsen/kommentar