Om mig

Mit billede
Lejre, Denmark
Jeg hedder Kirsten. Bor i et gammelt stråtækt bondehus og har en dejlig sort kat der hedder Bandit. Jeg er levende interesseret i samfundet omkring mig. Elsker at rejse og gør det så tit som pengepung og arbejde tillader det.

søndag den 4. maj 2014

Skoleskibet Georg Stage




Georg Stage er et stykke dansk kultur og skibshistorie. Det er et fantastisk smukt stålskib rigget som tremastet fuldrigger. Det er bygget på Frederikshavns Værft og søsat i 1934. Skibet ejes og drives af Stiftelsen Georg Stages Minde, se historien i linket. Årets togt starter på tirsdag fra Amaliekajen i København og ikke som det plejer fra Holmen. Grunden til dette er sikkerhedsforanstaltninger i forbindelse med Det Europæiske Melodigrandprix. Og Lærke, - Pers barnebarn, er med, det er den søde pige med det røde hår. Vi skal derfor til Store Vinkedag når skibet stævner ud lige i hælene på Kongeskibet Dannebrog med kongefamilien ombord. Der bliver noget at se på. Og hvor bliver det spændende for Lærke. Hun og de øvrige elever har været på skibet siden 8. april og togtet slutter 29. august. Af sejlplanen for togtet kan man se at de skal langt omkring og bl.a. deltage i tallships race.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du kan lide min blog så skriv gerne en lille hilsen/kommentar