Om mig

Mit billede
Lejre, Denmark
Jeg hedder Kirsten. Bor i et gammelt stråtækt bondehus og har en dejlig sort kat der hedder Bandit. Jeg er levende interesseret i samfundet omkring mig. Elsker at rejse og gør det så tit som pengepung og arbejde tillader det.

onsdag den 10. april 2024

Astrid Lindgren og køerne

 

Om fire dage, Søndag den 14. april, er det Økodag. Så skal alle de danske køer, der er så heldige at bo hos en økologisk landmand, slippes løs på en græsmark. Og om de nyder det? Se bare videon her  Køer på græs. Sådan burde alle køer jo have det, men det har de ikke her i Danmark. I Sverige er køerne så heldige at der boede en klog dame, nemlig Astrid Lindgren. Vi kender hende alle fra hendes skønne børnebøger, men hun gjorde så meget andet udover at skrive bøger. Astrid Lindgren var en magtfuld og klog kvinde, som tidligere havde væltet en svensk regering. Hun var en som svenskerne lyttede til. Via et debatindlæg i 1988 kom så #Lex Lindgren" dyreværnsloven, som siger at alle svenske køer skal på græs i sommerhalvåret. Hvornår får vi en debat der batter omkring dyrevelfærd i Danmark? Hvornår skal alle danske køer på græs om sommeren? Jeg synes det er en skandale at det kun er øko-køerne der får lov at komme på græs. Hvad synes du??



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du kan lide min blog så skriv gerne en lille hilsen/kommentar