Om mig

Mit billede
Lejre, Denmark
Jeg hedder Kirsten. Bor i et gammelt stråtækt bondehus og har en dejlig sort kat der hedder Bandit. Jeg er levende interesseret i samfundet omkring mig. Elsker at rejse og gør det så tit som pengepung og arbejde tillader det.

fredag den 30. november 2018

Efterårets sidste dag

Idag, den 30. November er ifølge kalenderåret efterårets sidste dag. I morgen er det vinter. Der er også 1. December og her starter julehyggen og forberedelserne for mig. Godt nok så kogte jeg klejner for 2 dage siden, de hører jo med til hyggen og skal derfor være klar. Som sædvanlig blev klejnerne kogt i svinefedt. Fedtet blander jeg med solsikkefrø og andet fuglefrø og så fylder jeg det i urtepotter, som bliver hængt op som klokker til stor glæde for mejserne.
Jeg har også sat lyskæde og lysnet op udenfor. Styret med timer. De får lov at blive der helt til foråret, for der er altså ret mørkt herude på landet efter solnedgang. Kalenderlys og lys til adventskrans er også købt og det samme er gran og ler, så der kan laves passende dekorationer. For nu er det nu julehyggen starter her i Pandekagehuset.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du kan lide min blog så skriv gerne en lille hilsen/kommentar