Om mig

Mit billede
Lejre, Denmark
Jeg hedder Kirsten. Bor i et gammelt stråtækt bondehus og har en dejlig sort kat der hedder Bandit. Jeg er levende interesseret i samfundet omkring mig. Elsker at rejse og gør det så tit som pengepung og arbejde tillader det.

fredag den 7. december 2018

Julegrød eller fuglegrød?


Man plejer at sætte grød til nisserne oppe på loftet. Men her i huset er plejer død. For det første er det ret besværligt at komme op på loftet her i huset. Jeg skal først hente en stige udefra og så åbne en næsten skjult lem i loftet i entreen. Herfra vil der så drysse ned med skidt og møg fra stråtaget. Tror også at sådan en grød deroppe vil tiltrække mus og andre væsner , som så vil mæske sig i skjul. Derfor er grøden her i huset blevet til fuglegrød, som er genbrug af fedtet fra klejnerne, supleret med solsikkefrø og vildtfuglefoder. Grøden bliver fyldt i urtepotter og hængt op som klokker til stor glæde for mejserne og andre adrætte fugle.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du kan lide min blog så skriv gerne en lille hilsen/kommentar