Om mig

Mit billede
Lejre, Denmark
Jeg hedder Kirsten. Bor i et gammelt stråtækt bondehus og har en dejlig sort kat der hedder Bandit. Jeg er levende interesseret i samfundet omkring mig. Elsker at rejse og gør det så tit som pengepung og arbejde tillader det.

fredag den 7. juni 2024

Sorgens mange ansigter


At bearbejde en sorg er svært, men jeg gør det bedst ved at tænke en masse tanker og ved at skrive. Der er sagt en masse kloge ord om sorg og her vil jeg dele et par stykker med jer.

Sorg er prisen vi betaler for kærlighed - Queen Elisabeth II

Risikoen vd kærlighed er tab, og prisen for tab er sorg,- men sorgens smerte er kun en skygge sammenlignet med smerten ved aldrig at risike kærlighed - Hillary Stanton Zunin

Døden efterlader en hjertesorg som ingen kan hele, kærligheden efterlader et minde som ingen kan stjæle - Fra en irsk gravsten

Når du er sørgmodig, kig da ind i dit hjerte og du skal se at du i virkeligheden græder for det, som har været din glæde - Kahlil Gibran

Ingen dør nogensinde rigtigt så længe de tog sig tid til efterlade os med dybe minder - Chris Sørensen

Lige nu føles her utroligt tomt efter at både Jørgen og Bandit pludelig har forladt mig. Så frygteligt tomt!

Livskloge Astrid Lindgren har også et par citater om sog og død.

Jeg har ikke noget imod at dø: Bare ikke i morgen. Jeg har en del jeg skal nå først! - Astrid Lindgren
Man bør leve sit liv så man bliver ven med døden. - Astrid Lindgren

Selv trøstede Astrid Lindgren ofte sine venner i sorg med følgende kinesiske ordsprog: 

"Du kan ikke forhindre sorgens fugle i at flive over dit hoved, men du kan forhindre dem i at bygge rede i dit hår"

1 kommentar:

  1. Så fint skrevet. Forstår dig fuldt ud. Sorgen er vi nødt til selv at bearbejde. Det er der ingen der kan gøre for os. Tomheden og ensomheden kan ingen tage fra os, men vi er nødt til at prøve at komme videre og skabe et nyt kapitel i livet med så mange gode stunder som muligt. Et nyt kæledyr ville kunne give noget selskab og glæde. Måske var det en ide at redde en af internatet katte🫂❤️

    SvarSlet

Hvis du kan lide min blog så skriv gerne en lille hilsen/kommentar