Om mig

Mit billede
Lejre, Denmark
Jeg hedder Kirsten. Bor i et gammelt stråtækt bondehus og har en dejlig sort kat der hedder Bandit. Jeg er levende interesseret i samfundet omkring mig. Elsker at rejse og gør det så tit som pengepung og arbejde tillader det.

tirsdag den 12. marts 2024

I Danmark er jeg født, - ny nationalmelodi?

 

Jeg ved at jeg og en masse andre danskere synes at I Danmark er jeg Født er den allersmukkeste danske sang. Og mange mener at den burde være vores nationalmelodi. Den er skrevet af selveste H.C. Andersen og den beskriver vores land, som ingen andre har gjort det. De smukke ord maler billeder frem på vores nethinde, - akkurat som H.C. Andersens eventyr gør. Danmrk kan simpelthen ikke beskrivrs smukkere! 

Hvorfor er den så ikke vores nationalmelodi? Og hvorfor er det at Der er et yndigt Land er blevet det? Det skyldes historie, - helt logisk. Der er et yndigt Land er skrevet til en konkurrence  i 1819. Den vandt ikke, men blev nationalmelodi ca. 1839. I Danmark er jeg Født er først skrevet i 1850 og da havde vi allerede en nationalmelodi. Mange kalder den for vores uofficielle nationalsang. Jeg synes den skal være vores officielle. Hvis du er enig så del mit indlæg!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du kan lide min blog så skriv gerne en lille hilsen/kommentar