Om mig

Mit billede
Lejre, Denmark
Jeg hedder Kirsten. Bor i et gammelt stråtækt bondehus og har en dejlig sort kat der hedder Bandit. Jeg er levende interesseret i samfundet omkring mig. Elsker at rejse og gør det så tit som pengepung og arbejde tillader det.

mandag den 6. september 2021

Kender du Kristianopel?



 Kristianopel ligger i det nordøstlige Blekinge, tæt ved grænsen til Småland. Byen er grundlagt som et fæstningsværk i begyndelsen af 1600-tallet af Christian den 4. Det er de meget stolte af i byen, så stolte at de har et helt specielt flag. Vi besøger tit byen når vi er i vores hus i Påryd, men det kan anbefales at komme udenfor turistsæssonen, da byen er meget besøgt. Der er et skønt miljø med hyggelige stræder med skønne huse, butikker og restauranter. Byens store kirken ligner en stor dansk landsbykirke og er bestemt et besøg værd. Og så er der resterne af den gamle fæstning og ikke at forglemme detsmukke havnemiljø, med isbod og restaurant.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du kan lide min blog så skriv gerne en lille hilsen/kommentar