Om mig

Mit billede
Lejre, Denmark
Jeg hedder Kirsten. Bor i et gammelt stråtækt bondehus og har en dejlig sort kat der hedder Bandit. Jeg er levende interesseret i samfundet omkring mig. Elsker at rejse og gør det så tit som pengepung og arbejde tillader det.

fredag den 22. marts 2019

Forår i min have

Så er jeg kommet ud af mit vinterhi. Solen har fået mere magt og dagene er blevet flere timer længere. Skønt! Troede ellers i lang tid at jeg havde taget fejl af årstiderne. Regnvejr og bygevejr i ugevis. Storme først fra øst og så fra vest. Jo jeg syntes gody nok at det mere lignede efterår end forår. Men nu er det der endelig, foråret.
Vintergækker og erantis er snart afblomstret. De små mini påskeliljer blomstrer og de store er lige på
spring. I græsplænen og rundt om æbletræet titter martsviolens lilla blomster frem. Rabarberne titter også frem henne ved ribsbusken. Dem skal jeg have flyttet til en bedre plads henne ved drivhuset, hvor jeg tidligere har dyrket kartofler. Skal en tur på planteskolen og se om jeg kan købe flere rabarberknolde. Jørgens livret er pandekager med rabarberkompot og nu er jeg løbet tør for rabarberkompot , så jeg må have flere rabarber i haven fremover.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du kan lide min blog så skriv gerne en lille hilsen/kommentar