Om mig

Mit billede
Lejre, Denmark
Jeg hedder Kirsten. Bor i et gammelt stråtækt bondehus og har en dejlig sort kat der hedder Bandit. Jeg er levende interesseret i samfundet omkring mig. Elsker at rejse og gør det så tit som pengepung og arbejde tillader det.

onsdag den 17. juli 2019

Fyn, Nordjylland og begravelse

Hvor tiden dog flyver afsted! Sidst jeg skrev noget var på bloggen her var før Påske og nu er vi midt i Juli. Og jeg er endnu en gang ved at gøre klar til en tur til Påryd. To uger sammen med Jørgen. Glæder mig. Det går ikke altid som man havde planlagt. For en måned siden skulle vi på en lille miniferie. Vores planlagte tur til Svendborg og det sydfynske blev en glad og hyggelig optakt til noget mere trist. Min søster blev alvorligt syg og døde dagen før turens start, og skulle begraves 8 dage senere i Hune. Derfor forlængede vi vores miniferie med 4 dage i Nordjylland.
I det sydfynske havde vi en B&B på Thurø og herfra lavede vi en endagstur til Ærø, hvor vi besøgte begge de skønne byer, Ærøskøbing og Marstal. Svendborg og Fåborg blev også gennemtravet på kryds og tværs.
Så gik turen til Nordjylland, hvor vi havde booket en B&B i Hjørring. På trods af dødsfaldet blev det også her til nogle hyggelige dage. Vi var en tur i Hirtshals, som vi ikke syntes havde ret meget at byde på. Så var der lidt mere liv i Hjørring, men turens bedste oplevelse var Lønstrup. Jeg har været barn i Pandrup og da var det Blokhus der trak og ikke upåagtede Lønstrup. Havde faktisk aldrig været der. Her i Lønstrup var der vild natur med slugter og stejle skrænter og der var idyl i den helt store stil. På den stille måde og ikke som det vilde liv i Blokhus.

1 kommentar:

  1. Trist med din søster.
    Dejligt at I alligevel havde en god ferie 👋😘

    SvarSlet

Hvis du kan lide min blog så skriv gerne en lille hilsen/kommentar