Om mig

Mit billede
Lejre, Denmark
Jeg hedder Kirsten. Bor i et gammelt stråtækt bondehus og har en dejlig sort kat der hedder Bandit. Jeg er levende interesseret i samfundet omkring mig. Elsker at rejse og gør det så tit som pengepung og arbejde tillader det.

mandag den 14. august 2017

Florida igen, - næppe!



Min ferie i år er ikke den mest minderige jeg har haft. Floridas fugtige varme er ikke bare varm, - den er kvælende. Og det er en luksusvilla i et beskyttet område med golfbaner også, føltes næsten som at være i et reservat. Eneste formildende ting var swimmingpoolen. Jeg var afskåret fra at køre bil selv, - dels fordi Gert havde gjort klart at det var ham der kørte. Jeg er heller ikke vant til automatgear så det var jo nok det bedste. Desværre er jeg ikke så god til at sige at ditten eller datten vil jeg se og Gert var ikke meget for at køre unødigt og har været i Florida før, så det blev til 3 sejlture og en tur til Kennedy Spacecenter. Jeg blev kørt til Daytonas Farmers and Fleemarket, som lå 10 minutters kørsel væk og hentet igen efter 3-4 timer. Markedet havde det samme ragelse som Kræmmermarkedet i Roskilde. Jeg insisterede dog på at ville se fyrtårnet Ponce de Leon Inlet. Det var så det nærmeste jeg kom til verdens mest berømte strand, som de kalder den derovre. Det tror jeg nok skal tages som en vittighed. Så nu har jeg været i Florida, - i svedekasse og reservat. Nej tak, må jeg be' om Arizonas ørken i en autocamper. Her er der også varmt, men der er frihed og udsyn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du kan lide min blog så skriv gerne en lille hilsen/kommentar