Om mig

Mit billede
Lejre, Denmark
Jeg hedder Kirsten. Bor i et gammelt stråtækt bondehus og har en dejlig sort kat der hedder Bandit. Jeg er levende interesseret i samfundet omkring mig. Elsker at rejse og gør det så tit som pengepung og arbejde tillader det.

torsdag den 11. juni 2015

På besøg i Mastekranen af 1748, Københavns maritime vartegn


Som afslutning på den dejlige sejltur ombord på dykkerskibet Søløven sammen med nogle af Holmens glade gutter og deres familier var der en ekstra krølle. Nogen havde fået fremskaffet en nøgle til Mastekranen på Holmen. Den går de jo og kigger på til daglig men mange havde aldrig været oppe i den. Heller ikke Per og jeg. Selve bygningen er jo interessant fordi den er så gammel og lugter af hav og tjære. Der er også lidt udstilling på nogle af etagerne. Selv fik jeg kun taget billeder af udsigten fra toppen som jo er ganske flot og helt sikkert turen op af de mange trapper værd. Fandt et interessant link om Mastekranen. Her er der både historie og noget om tovværkssurring i samarbejde med en projektgruppe fra skoleskibet Georg Stage. Det fortæller bedre  om Mastekranen end jeg kan gøre.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du kan lide min blog så skriv gerne en lille hilsen/kommentar