Om mig

Mit billede
Lejre, Denmark
Jeg hedder Kirsten. Bor i et gammelt stråtækt bondehus og har en dejlig sort kat der hedder Bandit. Jeg er levende interesseret i samfundet omkring mig. Elsker at rejse og gør det så tit som pengepung og arbejde tillader det.

tirsdag den 6. december 2022

Lyder som det rene idioti

 I mine ører lyder en CO2 afgift på køerne som det rene idioti. Køerne hverken prutter eller bøvser mindre fordi der kommer en afgigt på deres naturlige adfærd. Det der vil ske, hvis Enhedslistens og forslag om at halvere den animalske produktion i Danmark og de økonomiske vismænds forslag om CO2 afgigt straks, vil være til stor skade for et af Danmarks store erhverv. Mange landbrug vil blive nedlagt og kvægproduktionen vil så flytte til lande med mindre strenge krav til CO2 udledning. Mængden af oksekød, som danskerne spiser, er allerede faldet og falder sikkert endnu mere fremover, men vi er rigtig mange der ikke er vegetarer og som stadig gerne have en god bøf. Og bøffen skal stadig helst være dansk.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du kan lide min blog så skriv gerne en lille hilsen/kommentar