Om mig

Mit billede
Lejre, Denmark
Jeg hedder Kirsten. Bor i et gammelt stråtækt bondehus og har en dejlig sort kat der hedder Bandit. Jeg er levende interesseret i samfundet omkring mig. Elsker at rejse og gør det så tit som pengepung og arbejde tillader det.

tirsdag den 1. november 2022

Valg, - demokratiets festdag

 Idag er der valg i Danmark og jeg har været ude at stemme. Sjældent har der været et mere uforudsigeligt valg. Alt for mange partier, - vistnok 14 og heraf er Moderaterne og Danmarksdemokraterne nye partier. Det var Radikale Venstre der udløste valget ved at kræve statsminister Mette Frederiksen udskrev valg, ellers ville de vælte hende med et mistillidsvotum. Alligevel peger de på hende som statsminister igen. Er der mon nogen der kan se logikken i det? Selv håber jeg på et blåt flertal, så der kan blive kastet lys over både minkskandalen, hvor hele minkerhvervet blev lagt i graven uden at der var lovhjemmel til det. Hele sagen om Efterretningschef Lars Findsens fyring og fængsling trænger også til et eftersyn. Det samme gør statsministeriets departementschef Barbara Berthelsens rolle i disse sager. Jo det er en meget spændende dag idag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du kan lide min blog så skriv gerne en lille hilsen/kommentar