Om mig

Mit billede
Lejre, Denmark
Jeg hedder Kirsten. Bor i et gammelt stråtækt bondehus og har en dejlig sort kat der hedder Bandit. Jeg er levende interesseret i samfundet omkring mig. Elsker at rejse og gør det så tit som pengepung og arbejde tillader det.

onsdag den 20. maj 2020

Hvepse

Så er det blevet den tid hvor der skal kigges efter om hvepsene er begyndt at bygge hvepsebo under tagskæg og i udhuse og redskabsskure. Her er hvad jeg fandt idag, - et bo på størrelse med en tennisbold. Det er nu fjernet. Og de skal bare væk, for det er ikke dem der bestøver vores frugttræer.
Om man tør fjerne dem selv er lidt af en smagssag. Gør det i så fald inden boet bliver for stort og gør det enten tidlig morgen eller om aftenen, hvor alle hvepse er i boet. Ellers er der proffessionelle firmaer der, mod betaling fjerner hvepsebo.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du kan lide min blog så skriv gerne en lille hilsen/kommentar