Om mig

Mit billede
Lejre, Denmark
Jeg hedder Kirsten. Bor i et gammelt stråtækt bondehus og har en dejlig sort kat der hedder Bandit. Jeg er levende interesseret i samfundet omkring mig. Elsker at rejse og gør det så tit som pengepung og arbejde tillader det.

lørdag den 23. maj 2020

Ny bolig til Musvitterne

Her i foråret havde Jem & Fix nogle fine fuglekasser på tilbud til 69 kroner. Jeg købte 2 og Jørgen købte 2. Alle 4 kasser er sat op, de 2 hos mig i Lejre og de andre 2 ved Jørgens sommerhus ved Haraldsted Sø. Der har været et par fugle at kigge på mine fuglekasser, men ingen er flyttet ind. Hos Jørgen er der et par blåmejser der har vist interesse for den ene og i den anden har et musvitpar slået sig ned. Der er unger kan man tydeligt se, for musvitterne flyver frem og tilbage med mad i næbbet. det er så hyggeligt at sidde 3-4 meter fra og kigge på. Helt uden fugleunger er jeg dog ikke. Solsortene, hvis første kuld unger frøs ihjel, er nu igang igen og denne gang lykkedes det. Kunne ikke nære mig med at kigge forleden og der var mindst 2 sultne unger i reden. Dejligt. Det er i deres foderhus at de har bygget rede og det er ikke første gang der er rede der.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du kan lide min blog så skriv gerne en lille hilsen/kommentar