Om mig

Mit billede
Lejre, Denmark
Jeg hedder Kirsten. Bor i et gammelt stråtækt bondehus og har en dejlig sort kat der hedder Bandit. Jeg er levende interesseret i samfundet omkring mig. Elsker at rejse og gør det så tit som pengepung og arbejde tillader det.

onsdag den 19. december 2018

Den danske sang er en ung blond pige

Billedresultat for højskolesangbogen billeder
Billedresultat for Den danske sang

Meget skal man da høre før ørerne falder af! Og mage til nonsens at bringe til torvs skal man da lede længe efter!
Jeg er ikke racist, der er plads til alle i dette land. Race, køn og religion betyder ikke noget for min måde at se på et menneske. Men at komme, som fremmed, her til mit land, vores land Danmark og begynde at kalde "Den danske sang er en ung blond pige" for diskriminerende, der sætter jeg grænsen.
Det er jeg da heldigvis ikke ene om. Så skulle alle mørkhårede piger i dette land da også føle sig diskriminerede. Og hvad med mændene, - den er da også kønsdiskriminerende! Alle er som sagt velkomne, men de skal respektere vores kulturskatte, - og dem hører sanggene i Højskolesangbogen til. Hvis de ikke respekterer vores kultur og vores værdier og vores love, så rejser selv en gammel fredelig kone i Lejre børster.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du kan lide min blog så skriv gerne en lille hilsen/kommentar