Om mig

Mit billede
Lejre, Denmark
Jeg hedder Kirsten. Bor i et gammelt stråtækt bondehus og har en dejlig sort kat der hedder Bandit. Jeg er levende interesseret i samfundet omkring mig. Elsker at rejse og gør det så tit som pengepung og arbejde tillader det.

mandag den 22. maj 2017

Trækfærgen og den gule rabs

Endnu en dejlig tur med Svogerslev Gymnastikforenings gåklub. Vejret kunne ikke være bedre. Vi var en lille sluttet trop på 4 da vi startede, men mødte Anette og så var vi 5. Ruterne lægges efter hvordan føret er. Er der glat eller er der pløret og vådt? Igår var der tørt og derfor begav vi os afsted, først ad små stier i Svogerslev og så videre ud over marker og enge. Det gik i rask tempo. Vi skulle med færgen. Der er nemlig færge mellem Lejre og Roskilde kommuner. Færgen over Kornerup Å er kun for gående og den medtager hverken biler eller cykler. Kunne godt ønske at man kunne tage cyklen med. Vel ombord er det bare at trække i rebene til man når den anden bred.
 
En del af turen var på landevej og her havnede vi midt i et cykelløb og de kører stærkt, så det var med at holde sig godt inde i siden af vejen. Mere fredelige var de græssende køer og den sønne gule raps.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du kan lide min blog så skriv gerne en lille hilsen/kommentar