Om mig

Mit billede
Lejre, Denmark
Jeg hedder Kirsten. Bor i et gammelt stråtækt bondehus og har en dejlig sort kat der hedder Bandit. Jeg er levende interesseret i samfundet omkring mig. Elsker at rejse og gør det så tit som pengepung og arbejde tillader det.

fredag den 24. februar 2017

At vente eller kede sig

De fleste hader at vente. Man bliver rastløs, uanset om det er noget godt eller skidt man venter på. Hertil har jeg kun et at sige, - så hold dog være at vente! Giv dig til noget andet, - så snart du går i ventemode! Det lyder jo meget nemt vil du måske sige. Det er det ikke i starten, det kræver en del øvelse, men det kan læres, - til stor glæde for både dig selv og dine omgivelser. Du bliver ikke længere rastløs og dem der omgiver dig bliver ikke stressede af at se dig lave stepdans foran toiletdøren eller sidde og tromme utålmodigt i bordet. Måske venter du tit på en der kommer sent, - senere end ventet, men er det for sent??

At kede sig er heller ikke rart. Mange opdager måske ikke engang at de keder sig. De tænder bare for tv og  computer eller deres uundværlige mobiltelefon. Alt sammen af bar kedsomhed. Tør ikke være alene med sig selv og deres tanker. De skulle prøve at slukke for det hele. Så ville der helt af sig selv opstå en lyst eller et behov for at foretage sig et eller andet. Det kunne f.eks. være noget kreativt eller lysten til en at læse en god bog eller til tage en forfriskende travetur. Tømme hjernen for tanker. Mærke efter, - mærke livet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du kan lide min blog så skriv gerne en lille hilsen/kommentar