Om mig

Mit billede
Lejre, Denmark
Jeg hedder Kirsten. Bor i et gammelt stråtækt bondehus og har en dejlig sort kat der hedder Bandit. Jeg er levende interesseret i samfundet omkring mig. Elsker at rejse og gør det så tit som pengepung og arbejde tillader det.

onsdag den 29. april 2015

Godt på vej, - genrejsning efter stormen i december 2013

Nu glæder vi os igen her i Lejre. Den flotte Nørregård som styrtede sammen i stormen i December 2013 er nu oppe at stå igen. Den sammenstyrtede længe lå som den var styrtet i over et halv år før der skete noget overhovedet. Der var jo nok en del der skulle afklares omkring forsikring og placering af ansvar. Var tingene nu lavet som de skulle eller var der nogen som kunne drages til ansvar. Den slags tager jo tid. Og så var der jo håndværkerne og nye materialer. Det skulle jo også være på plads. Strå til så stort et tag har man ikke bare på lager. Allerførst skulle der jo også ryddes op. Hold da op et arbejde! Så begyndte der at komme materialer. Bindingsværket blev rejst og murværket lavet og så blev taget blev tækket. Undervejs har der været et par storme, men heldigvis ingen nye skader, - alt var sikret forsvarligt. Og nu står den der igen til stor glæde for os her i Lejre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du kan lide min blog så skriv gerne en lille hilsen/kommentar