Om mig

Mit billede
Lejre, Denmark
Jeg hedder Kirsten. Bor i et gammelt stråtækt bondehus og har en dejlig sort kat der hedder Bandit. Jeg er levende interesseret i samfundet omkring mig. Elsker at rejse og gør det så tit som pengepung og arbejde tillader det.

lørdag den 21. marts 2015

Nationalparken åbnes med Kronprins frederik


 
I dag kom så den store dag. Danmarks nye nationalpark Skjoldungernes land skulle åbnes med maner. Hele 3 borgmestre, en kulturminister og selveste Kronprins Frederik deltog. Og det gjorde vi også. Åbningen foregik på Ledreborg Slot som nu kan prale af at ligge i en nationalpark. Første taler var da også den stolte greve som havde åbnet slotspark og store lader til formålet. Her var der så udstillinger af alt muligt som naturen i nationalparken kan byde på og der var gratis smagsprøver på økologiske råvarer fra området. Lejres nationalskjald Erik Grip var også hidkaldt og sang meget passende om det åbne landskab. Der var også rigtig gang i fotograferne. Aldrig har jeg set så mange store telelinser på en gang. Og politi og sikkerhedsfolk var selvfølgelig også til stede, selv om alt foregik i en rolig og afslappet atmosfære skal der jo passes på Kronprinsen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du kan lide min blog så skriv gerne en lille hilsen/kommentar